WI-STOP

< Projeler Sayfası

Proje Adı
Kablosuz Duracak Düğmesi

Şirket Adı
MAN Türkiye A.Ş.

Şirket Mentoru
Akın Zeybek

Akademik Mentor
Prof. Dr. Tolga Mete Duman

Asistan
Ahmet Rahmetullah Çağıl

Takım Üyeleri
Murat Mert Alıcıaslan, Serdarcan Dilbaz, Ecesu Ildız, Kayra Uzun, Ali Batuhan Yardım

Özet
Kablosuz Duracak Düğmesi, kablolama ve enerji kaynağı gerekliliğini ortadan kaldırmayı amaçlayan bir toplu taşıma aracı duracak düğmesidir. Düğme dizaynı, durma sinyalini tamamen kablosuz ve bataryasız bir şekilde gönderebilmek için gerekli enerjiyi, düğme içerisine yerleştirilmiş küçük bir üniteyle üretecektir. Bunun sonucunda, kablolama sürecine ihtiyaç olmaması sayesinde sermaye tasarrufu, daha yüksek teknoloji ürün sayesinde pazar avantajı ve bakım masraflarındaki düşüş amaçlanmaktadır. Temiz enerji, yakıt tasarrufu, Türkiye içi AR-GE ve üretim ise ikincil hedeflerdir. Bu kriterleri sağlayan düğme, piezoelektrik teknikler ve elektromanyetik indüksiyon prensipleri kullanarak tasarlanacaktır. Spesifik olarak, piezo kiriş ve manyetik olarak süspanse edilmiş mıknatıs ile elektromanyetik indüksiyon, otobüs motorundan ve yoldaki tümsek/çukurlardan gelen titreşimleri hasat edebilir özelliktedir. Piezo yığın ise düğmeye basıldığında aktarılan enerjiyi değerlendirme kabiliyetine sahip özelliktedir. Bu yöntemlerin tekil ya da ortaklaşa olarak değerlendirilmesiyle düğmenin enerji hasadı ünitesi tasarlanacaktır. Verici-alıcı ünitesi ise 433 MHz merkez frekansında, GKA (Genlik Kaydırmalı Anahtarlama) modülasyonu aracılığıyla iletişim kuracaktır. Her düğme başına, 1 byte’ı özgün düğme numarası, 3 byte’ı otobüs numarası ve 2 byte’ı başlık olmak üzere 6 byte’lık bir sinyal kodlanacaktır. Tek bir veri iletimi 48 milisaniye sürmekle beraber, farklı duraklarda iki durma düğmesine basış arasında takribi 5 mJ’lük saklanmış enerji ile 500 milisaniyelik iletime olanak tanıması sayesinde hata düzeltmesi de tekrar gönderilen sinyalleri kullanarak yapılacaktır. Düğme, MAN Türkiye A.Ş. ile ortaklaşa bir çalışma ile dizayn edilecektir.



Abstract
The Wireless Push Button is a public transportation vehicle stop button intended to render wiring and power source obsolete. The button design will incorporate an energy harvesting unit inside its casing to generate the energy required for transmitting stop signal completely wirelessly and batterylessly. As a consequence, the capital savings by phasing out manufacturing processes for wiring and power source, market advantage due to higher technology product and decrease in maintenance cost are planned to be achieved. Green energy, fuel savings and production in Turkey are the secondary motivators. To design a button satisfying given criteria, piezoelectricity and electromagnetic induction will be utilized. Specifically, piezocantilever and magnetically suspended electromagnetic inductor are the devices that are capable of harvesting vibration energy coming from the bus engine and the bumps in the road. Piezo stack is capable of making use of the energy expanded during a button press. A choice or combination of these methods will be utilized to realize the energy harvesting unit of the design. Transmitter-receiver unit will operate at 433 MHz and will be modulated using ASK (Amplitude Shift Keying). A unique 1 byte button ID and 3 byte bus ID will be encoded into transmitted signal totaling up to 6 bytes, including the 2 byte header. A single transmission will be 48 milliseconds and with a stored energy of 5 mJ between two button presses, the signal will be retransmitted over 500 milliseconds which will also enable error correction using the retransmissions. The design will be completed in collaboration with MAN Türkiye A.Ş.