WiTSig

< Projeler Sayfası

Proje Adı
Kablosuz Tren Sinyalizasyonu

Şirket Adı
Savronik

Şirket Mentoru
Ahmet Algın - Can Ali Yarman

Akademik Mentor
Prof. Ayhan Altıntaş

Asistan
Elif Ahsen Çakmakci

Takım Üyeleri
Muhammed Berk Alemdar, Gökay Balcı, Mehmet Rıfat Özkurt, Özge Özmısır, Efe Tarhan, Ege Yüceel

Özet
Küresel demiryolu hizmetlerine olan talep, demiryolu ağlarının hızlı bir şekilde gelişmesine neden olmuştur. Kurulan demiryolu sayısı arttıkça, demiryolu sistemleri üzerinde tam kontrol sağlama ihtiyacı artmaktadır ve bu ihtiyaç sinyalizasyon teknikleri kullanılarak giderilebilir. Radyo Frekansı (RF) tabanlı kablosuz sinyalizasyon sistemleri, raylar üzerinde kapsamlı ve maliyetli altyapı değişikliklerine gerek kalmadan bu ihtiyacı ortadan kaldırır. Pasif RFID anten balizleri, kendine özel bir kimlik numarası ile gömülü ve koordinat verileri ile eşleşen etiketler olarak kullanılır ve raylar boyunca yerleştirilir. Trenlerde monte edilen araç-içi ekipmanın bir parçası olan RFID okuyucu modülüne bağlı bir RF anteni, bu RFID etiketlerini okumak için kullanılacaktır. Mevcut zaman damgası, tren kimliği, sefer kimliği, enlem, boylam, hız ve son baliz kimliği bilgileri alt modüller aracılığıyla elde edilir ve WiFi modülü aracılığıyla Google’ın Firebase servisindeki çevrimiçi veritabanına gönderilir. Tüm veriler, bir bulut veritabanında saklanır ve demiryolu sistemi ile trenler, Grafik Kullanıcı Arayüzü (GUI) üzerinde sunulur. Proje, demo bir ray düzeni üzerinde test edilmiştir. Etiketler, trafikten arınmış bir alanda düz bir çizgi üzerine yerleştirilmiştir. Bu ray, balizler arasındaki rotalarda GPS verilerinin doğrusal enterpolasyonu kullanılarak GUI ile simüle edilmiştir. Araç-içi cihaz, bir treni simüle eden bir araca monte edilmiştir. Bu projenin beklenen sonucu, mevcut demiryollarında uygulanabilecek operasyonel bir kablosuz demiryolu sinyalizasyon sisteminin oluşturulması ve bu sistemin, onboard cihazlar, RFID etiketler ve bir GUI içermesidir.



Abstract
The global demand for railway services has fueled rapid development in railway networks. Because more railway networks are being established, there is an increasing need for total control over the railroad systems which can be achieved using signalisation techniques. Radio Frequency (RF) based wireless signalisation systems eliminate the need for comprehensive and costly infrastructure changes over the tracks. Passive RFID antenna balises, embedded with a real checkpoint ID number that matches coordinate data, are utilised as tags and placed along the tracks. An RF antenna attached to the RFID reader module, a component of onboard equipment installed on trains, will be used to read these RFID tags. Information of the current timestamp, train ID, expedition ID, latitude, longitude, speed and last balise ID information is obtained with submodules and then sent to the database on Google’s Firebase with a WiFi module. All data is contained in a cloud database and the railway system with trains is presented on a Graphical User Interface (GUI). The project was tested on a demo track set-up. The tags were placed in a straight line in a traffic-free area. This track was simulated with GUI using linear interpolation of the GPS data on the routes between balises. The onboard device was installed on a car (simulating a train). The expected outcome of this project is an operational wireless railway signalization system including onboard devices, RFID tags, and a GUI that can be implemented in existing railways.